Фондовый магазин - Новини Найпопулярніші 10 технологій, що потрапили у технології машинобудування з перегонів Фондовый магазин - Новини Найпопулярніші 10 технологій, що потрапили у технології машинобудування з перегонів
Партнери    Семінари    Тарифи    Контакти нові!     
     

   Фондовий Магазин
   Куди вкласти гроші?
   Що ми пропонуємо
   Купівля та продаж акцій
   Cтати інвестором
   Про нас
   Закони
   Новини
   Словник фондового сленгу
   Соц. відповідальність
 
фондовый магазин фондовый магазин
Online-консультація:
Online-консультация - ICQ: 349146649349146649
Online-консультация - ICQ: 276960462276960462
Cпівпраця з:
     Приватними Підприємцями
     Управляючими компаніями
     Торгівцями ЦП
     Адміністраторами НПФ
консультаційні центри ФМ
консультаційні центри ФМ Львів Чернігів Чернівці Франківськ Харків Хмельницький Луганськ Рівне Суми Запоріжжя Донецьк Одеса
Львів, Тернопіль, Запоріжжя, Луганськ, Рівне, І.Франківськ, Чернівці, Чернігів, Донецьк, Одеса Дніпропетровськ , Ужгород
 
Рафтинг у Карпатах
Чудовий активний відпочинок з Центром рафтингу: рафтинг у Карпатах, сплави по Дністру, корпоративний відпочинок
    Загальна сума 19934903.77 грн.
    Укладено договорів 557
    Продано Цінних Паперів 4137056
  

   Найпопулярніші 10 технологій, що потрапили у технології машинобудування з перегонів

     
Якщо Ви дивитеся перегони, будь то Формула Один, NASCAR або просто брудний трек, то Ви явно отримуєте порцію адреналіну та задоволення. Коли Ви сідаєте у свою Honda Fit або Toyota Corolla та їдете по дорозі (звичайно мова йде про безпечну їзду), то це весело. А Ви хіба так не думаєте? Але фактично, у цих дволітрових маленьких економічних машин більше спільного з машинами зі справжніх перегонів, ніж Ви можете собі уявити й ми не маємо на увазі тюнинговані або припаковані фіти чи короли. Прямо з заводу, технології, що використовуються у перегонах, значно та дивовижно вплинули на виробництво машин. 

Команди з перегонів завжди шукали, яким чином можна побудувати найшвидшу та найкращу машину. У цих командах можна побачити найкращих дизайнерів машин та інженерів, які допомагають справитися з цим завданням. Коли у машин для перегонів є прорив, то практично завжди його можна застосувати у масовому виробництві машин. В результаті технології, що використовуються для створення автомобілів для перегонів, вплинули на багато компонентів машини, якою Ви керуєте під час їзди по узбіччю - від базової розробки двигуна, до місця запалювання та навіть дзеркала заднього виду. 

Як виявилося, Вам не треба йти далі власного гаражу аби отримати досвід перегонів. Аби дізнатися про найпопулярніші 10 технологій, що дійшли до нас з перегонів й які є у Вашій машині, продовжуйте читати статтю далі. 

Трансмісія

Більшість водіїв у Сполучених Штатах використовують автоматичну трансмісію, що робить можливим переїзди по містам світу, тобто використовується не лише у важких колах треку Формули один. Але мета трансмісії у машині для перегонів та у звичайній машині однакова: вона передає силу двигуна колесам автомобіля. А от автоматична трансмісія перемикає передачі без жодних зусиль з боку водія, а от у ручній трансмісії водій може керувати потоком сили від двигуна до коліс. Водії авто на перегонах хочуть рівня контролю ручної трансмісії, але ручний процес може бути занадто довгим й тут є місце до людських помилок. 

Введено коробку передач прямого переключання та безмуфтову механічну трансмісію. Обидва типи коробок передач взято з технологій, що використовуються для перегонів, й вони дозволяють водіям швидко переключати передачі та гарантують переключення на необхідний рівень. 

Фактично коробка передач прямого переключання працює як дві трансмісії: одна набирає непарні передачі, а інша - парні. Оскільки тут використовується дві передачі, то наступна необхідна передача завжди "на борту" в результаті чого коробка передач прямого переключання працює швидше, ніж механічна трансмісія. У коробці передач прямого переключання не використовують педаль зчеплення, за рахунок чого вони значно швидші, ніж традиційні механічні, тут також нижча вірогідність помилки з боку водія. Коробки передач прямого переключання - це цікаве доповнення до дорожніх автомобілів (зараз вони зазвичай зустрічаються у спортивних моделях Audi та Volkswagen), оскільки дають водію можливість веселої їзди з механічним контролем й при цьому відсутня педаль зчеплення. 

Так само безмуфтові механічні або автоматичні трансмісії з ручним режимом використовують ідею контролю двигуна без педалі зчеплення та послідовного перемикання, які й було передано у виробництво автомобілів. Ці системи стають більш розповсюдженими на пасажирських авто з автоматичними трансмісіями; тим не менше, швидкість перемикання в них не така велика як у коробках передач прямого переключення. В основному тут використовуються автоматичні передачі, що дозволяють водію обрати, коли у машині змінюють передачу, але при цьому водій не використовує педаль зчеплення. Подібно д передачі, що використовується у перегонах, ці передачі дозволяють водіям перемикатися лише послідовно. У механічних передачах водій може перемикати передачі у вільному порядку - тут можна перемкнутися з першої на третю - зумисне або помилково. Якщо Ви зробите це помилково, то на перегонах це може стати причиною катастрофи, отож на машинах для перегонів встановлюють послідовну механічну трансмісію. Послідовна механічна трансмісія перемикається лише у певному порядку: від першої до другої, третьої й т.д. Автоматична трансмісія з ручним режимом робить те саме - тут контроль над двигуном знаходиться у руках водія й при цьому зменшується вірогідність помилки. 

 Що дає можливість зекономити час

Не треба намагатися викрасти чиїсь Porsche, але якщо Ви все ж таки спробуєте, ось невеличка порада: запалення знаходиться з лівої сторони від керма. Для більшості людей це досить дивне місце - лише запитайте у всіх, хто збирається купити це розкішне авто - але це забаганка спадку від перегонів команди Porsche. Це перегони, тут важлива кожна хвилина. Коли запалення розташовано зліва, то водії можуть стартувати авто та перемикатися на першу передачу майже одночасно, що дає їм можливість почати рухатися значно швидше за своїх конкурентів. 

Але швидше за повертання ключа запалення (й значно легше, ніж робити це лівою рукою) може бути лише натискання кнопки запалення. У більшості машин, що випускають, використовують цю технологію - старт машини від дотику до кнопки, а не від повертання ключа.  Існує багато варіацій щодо систем, де використовуються кнопки. Наприклад у BMW водії перед тим як натиснути кнопку вставляють ключ у слот - завдяки цьому система отримує підтвердження, що водій дійсно має намір завести машину. Інші виробники, такі як Infiniti, встановлюють електронний брелок, який спілкується з машиною. Коли до машини наближається хтось, хто несе брелок, то дверцята машини отримують команду відкриватися - більше не треба гратися з ключами. Коли машина виявляє, що брелок знаходиться в середині авто, то активується кнопка й машина заводиться при її натисканні - схожа технологія використовується у багатьох гоночних автомобілях. 

Ми не хочемо тримати Вас й далі у підвішеному стані довше, ніж треба. Прочитайте наступну сторінку й дізнайтеся про технологію, що потрапила до нашого списку. 

Перегони у популярній культурі 

Настав час кинути молоток, Гарі, та порозмовляти про перегони у популярній культурі. Це можуть бути вуличні перегони у "The Fast and the Furious" з Коул Трікл у Мелло Елло Кар, або навіть "Herbie the Love Bug" гламур та швидкість перегонів надав багато фуражу для популярної культури. 

 Підвіски

Ви можете не думати про підвіску у своєму авто (поки не потратите у вибоїну певної глибини), але це єдина технологія перегонів, яка майже повністю перейшла до виробництва машин. У перегонах найкращий варіант, коли усі чотири шини зберігають контакт з треком. Завдяки цьому машина стає більш стабільною, а на додачу гарантується, що уся сила від двигуна витрачається на пересування машини у горизонтальному напрямку. 

Як і в більшості звичайних машин у машинах для перегонів використовують незалежну підвіску. Ці підвіски дозволяють кожному колесу пересуватися без впливу на інші колеса. У машинах з формули один використовують багатокомплексні підвіски, а от у машинах NASCAR спостерігається тенденція до використання распорок MacPherson. Обидва типи підвісок зустрічаються у великій кількості на різноманітних машинах, що випускаються для масового ринку. 

Отож, чому Ваша машина не завжди поводить себе як машина для перегонів? У той час як типи підвіски можуть бути однакові, регулювання підвіски для NASCAR або для Формули один повністю відрізняється від регулювання підвіски на Вашій машині. На машині для перегонів підвіска має утримувати машину у стабільному стані на поворотах, при цьому виробляється більше сили ніж та, з якою може справитися звичайна машина, ту також варто враховувати екстремальне гальмування та зупинку. Але перед тим, як Ви підете налаштовувати свою систему підвісок так само як у авто для перегонів, згадайте про те, що у Вашої машини також є спеціальні налаштування щодо підвіски: Ці налаштування відрегульовані аби збалансувати комфорт з виконанням. Комфорт не вписується в опис більшості підвісок у машинах для перегонів. 

Стомилися? Сподіваюся, що ні, бо в нас залишилося ще 7 технологій для використання у машинах, які варто обговорити. Так що перевірте наступну сторінку аби ознайомитися з номером сім у списку. 

Який склад використовують для авто для перегонів? 

NASCAR - найбільш популярний тип машинних перегонів у Сполучених Штатах, це шоу виросло з того, що люди влаштовували перегони на своїх власних авто, якими вони користуються у повсякденному житті. Так чому б не забігти до свого місцевого ділера та не взяти готове до перегонів авто? Не зовсім так. Й хоча у NASCAR машини засновані на звичайних повсякденних авто, але зважаючи на екстремальні умови, в яких вони використовуються, їх не так вже й багато залишилося на складі. 

Шини

Більшість водіїв не думають про свої шини допоки ті не здуються. Це соромно, оскільки саме шини поєднують машину з дорогою та дозволяють водію контролювати ситуацію. Команди, що працюють на перегонах, розуміють це. Саме тому вони використовують спеціальні шини, що було розроблено саме для їхньої форми перегонів. Технологія від цих спеціалізованих шин спустилася до звичайних авто. 

Ви мабуть помітили, що на шинах у вашому авто є пази. Ці пази дозволяють шинам направляти такі речі як вода або навіть сніг та грязь подалі від машини. Якщо у Вас на авто внедорожні або всесезонні шини, то скоріше за все ці пази дуже глибокі, а сама гума на них дуже груба. Цей тип шин дає машині свого типу зуби, що можуть буквально вгризтися у нерівні або нестійкі поверхні. Якщо у Вас спортивне авто, то скоріше за все у шинах небагато пазів й як правило ці пази досить дрібні. Завдяки цьому більша частина гуми на шині вступає у контакт з дорогою, завдяки чому машиною легше керувати. Усі ці інновації та розвиток різних типів шин прийшли з перегонів. 

Як й більшість технологій, що використовуються у перегонах, технологію для високоефективних шин було взято на використання у звичайних машинах для повсякденного використання. На приклад, у машинах для F1 та NASCAR використовують шини з дуже м'якою гумою. Ця гума прилипає, коли розігрівається й допомагає утримувати машину на дорозі. Й якби захопливо це не звучало, не варто прямо зараз поспішати й купувати набір шин для перегонів. У цієї м'якої гуми дуже короткий строк експлуатації - Ви помітите, що протягом одних перегонів на машині використовують декілька наборів шин - а от шини на більшості серійних авто розроблені для використання на десятках тисяч кілометрів. Багато основних варіантів розробок шин пішли від інновацій у перегонах, але знову ж таки, у серійних авто ці винаходи перевели на повсякденне використання. 

 Гальма

Якщо тільки мова не йде про видовищний єкшн, то зазвичай з гальмами на вашому авто усе у повному порядку. Гальма на авто для перегонів розроблено з тією самою метою - позбавити власника від проблем, але коли Ви зупиняєте машину, що рухається на швидкості більше 200 миль на годину, то ставки набагато вищі. Інженери з перегонів розробили гальма, що гарантують зупинку при екстремальних умовах й ці розробники немало й самі проїхали. 

Дискові гальма почали з'являтися на авто для перегонів у 50-х роках. Командам на перегонах вони сподобалися, оскільки вони були потужні, й у порівнянні з попередніми розробками барабанних гальм, за цими було значно легше доглядати. Також легше утримувати дискові гальма у холодному стані. Коли гальма зупиняють машину, то відбувається тертя й виробляється багато тепла. Фактично теплота зменшує гальмівну здатність гальм. Дискові гальма вентилюються завдяки чому теплота розсіюється. Зараз більшість легкових автомобілів має дискові гальма перш за все на передніх колесах, але у більшості машин дискові гальма встановлені на усіх чотирьох.  

Технології перегонів рухаються вперед. У той час як у більшості серійних авто встановлені дискові гальма з чавуну, на авто для перегонів використовують матеріали, які легші та часто набагато витриваліші. Деякий час на авто для перегонів використовували керамічні дискові гальма, це й зараз є однією з опцій на деяких спортивних авто класу лакшері. У багатьох командах з перегонів також почали використовувати надлегкі та надміцні гальма, виготовлені з вуглецю. Ця технологія не потрапить ще досить довго до серійних авто - зараз вона занадто дорога. 

Перед тим як авто для перегонів (або Ваша машина) зупиниться, вона має поїхати.  

Повітрозабірник

Перегони на авто сповнені моментів, коли перехоплює подих, але це не повинно стосуватися двигунів. Для надання кращих результатів двигуни на авто повинні дихати вільно та легко, так само як Ви це робите, коли займаєтеся. Оскільки двигуни авто створюють енергію за рахунок згорання, то дуже важливо отримувати необхідну кількість повітря. Без цього вони не будуть працювати. Чим більше повітря потрапить у двигун, тим краще він дихатиме. Також двигуни виявляють більше потужності, коли повітря, що потрапляє до них, холодне. Холодне повітря згущує паливно-повітряну суміш, що спалюється у двигуні, завдяки чому у двигун може виробити з цієї суміші більше енергії. Такі поліпшення як нагнітачі та повітрозабірники швидкісного натиску розроблено саме з цією метою. 

Дивно, але нагнітачі заборонені на машинах для перегонів у Формулі один та на NASCAR; тим не менше, їх використовують на драгстерах. Однією з найбільш відомих організацій з драг рейсингу є National Hotrod Association (Національна Асоціація Хотрод). Якщо у NASCAR та у Формулі один розробляють технології для машинобудування для покращення швидкості та керування, то драгстери розробляють лише з однією метою: прямолінійна швидкість. Оскільки драг рейсери використовують нагнітачі та повітрозбірники швидкісного натиску для поліпшення дихання двигуна, то автовиробники адаптували цю технологію для автомобілів серійного виробництва. 

Й хоча лише у декількох автомобілях серійного виробництва використовуються нагнітачі та короткі повітрозбірники швидкісного натиску, ці компоненти вважаються окремим ринком запчастин, які ентузіасти самостійно додають до своїх авто. Автовиробники використовують ті самі принципи на машинах серійного виробництва. Ви мабуть бачили машини, що виглядають так, ніби в них є ніздрі або отвори різної форми та розмірів на дверцятах. Це називається повітрозабірник у капоті двигуна й вони дозволяють більшій кількості холодного повітря потрапити у відсік двигуна. Й хоча вони не підводять повітря у двигун так же швидко як нагнітачі або системи повітрозбірників швидкісного натиску, завдяки ним для охолодження двигуна потрапляє більше повітря, що значно збільшує потужність. 

Які ще поліпшення для двигунів прийшли з треку прямо до Вашого гаража? Продовжуйте читати аби дізнатися. 

Подвійний верхній розподільний вал

Останній раз, коли Ви йшли купувати авто, Ви скоріше за все поспілкувалися з продавцем, який розповідав, що у Вашого авто двигун з подвійним верхнім розподільним валом, саме тому у брошурі й фігурує позначення DOHC. Але щ ж це насправді означає? 

Аби зрозуміти усю специфіку, варто ознайомитися з принципами роботи двигунів у машинах. Але, коротко кажучи, у двигунах є клапани, що відкриваються та закриваються аби впустити повітря та випустити вихлопи. Розподільний вал відкриває та закриває клапани. Якщо на Вашому двигуні два вали або ж подвійний вал, то клапани можна швидше відкривати та закривати, результатом чого є збільшення потужності. Така розробка двигуна вперше з’явилася на авто для перегонів на початку 90-х, й на сьогоднішній день це один з найпопулярніших видів двигуна, що зустрічається на багатьох авто серійного виробництва. 

Зовнішній дизайн

Мабуть, читаючи наш перелік, Ви вже здогадалися, що зовнішні компоненти машини, такі як повітрозбірники у капоті двигуна, часто напрямлені на покращення потужності. Це твердженні треба помножувати на два, коли мова заходить про авто для перегонів. Мова може йти про NASCAR, Формулу Один або драг рейсинг, усе ззовні авто для перегонів має якусь мету, й це явно не бажання краще виглядати. 

Й все ж таки, оскільки ми асоціюємо гладкі, обтікаємі форми авто для перегонів з міццю, потужністю та гламуром, то ці дизайнерські рішення часто переходять у авто серійного виробництва. Команди на перегонах та розробники авто для перегонів були першими, хто скористався тестами аеродинамічної труби для створення найбільш аеродинамічних форм. Оскільки авто для перегонів так швидко пересуваються, то розробники авто та дизайнери створили різноманітні спойлери для утримання авто у стабільному стані на високих швидкостях. Ці аеродинамічні компоненти так гарно виглядають на авто для перегонів, що автовиробники швидко включилися у гру та тепер додали їх до багатьох авто серійного виробництва - звичайно дещо у зменшеній формі. 

У наступному пункті нашого списку ми розповімо про те, як зменшити час проходження кола та зекономити паливо. Якщо Ви хочете дізнатися більше, то просимо Вас завітати на наступну сторінку. 

РОЗРОБНИКИ АВТО ДЛЯ ПЕРЕГОНІВ ЙДУТЬ ЗА ТЕЧІЄЮ 

Ви колись тягнулися за Мустангом, який в принципі зовсім не виглядає як Мустанг? Це скоріше за все була модель Shelby Mustang, яку назвали на честь легендарного гонщика та автомобільного конструктора Керола Шелбі. Як й інші легенди перегонів його робота на треку виявилася настільки популярною, що компанія Ford попросила його змінити Mustang для декількох спеціальних випусків. Моделі Shelby Mustang так гарно виглядають (й так добре працюють), що багато колекціонерів намагаються їх придбати. 

Нові матеріали

Одна з причин, з якої авто для перегонів можуть блискавично проходити трек криється в тому, що вони легкі. Звісно, легко сконструювати неважке авто, коли необхідно перевозити не більше однієї людини й немає необхідності повністю організовувати внутрішній дизайн. Але розробники авто для перегонів використовують надлегкі матеріали, аби їхні авто рухалися швидше. Звісно матеріали мають бути не лише надлегкими - інакше б усі авто для перегонів робили з паперу. Авто для перегонів працюють під надзвичайним тиском, отож кожен матеріал у них має бути міцним. 

Одним з найбільш високотехнологічних матеріалів, що використовується у авто для перегонів є вуглеволокно. Корпуси авто у Формулі Один майже повністю виготовлено з вуглеволокна. Вуглеволокно надзвичайно легке та міцне, й воно починає (у незначній кількості) з’являтися на авто серійного виробництва, в основному як декоративний аксесуар. Через те, що воно таке легке, вуглеволокно швидко підвищило економію палива у авто серійного виробництва. Проблема: Воно занадто дороге, аби використовувати його на більшості авто. 

Алюміній - це ще один надлегкий матеріал, й це досить міцний матеріал, який використовують у авто для перегонів, як правило для блоку циліндрів двигуна. Завдяки перегонам алюмінієві блоки циліндрів для двигуна вже деякий час використовуються на авто серійного виробництва, але деякі авто виробники також починають використовувати алюміній для певних панелей зовнішнього корпусу. Фактично алюмінієві капоти зараз стають все більше й більше популярні. Оскільки алюміній не такий дорогий як вуглеволокно, компоненти з алюмінію дійшли до серійних автомобілів трошки швидше, ніж дорожчі деталі з вуглеволокна. Виробники авто люблять алюміній, бо він полегшує машину, що підвищує економію палива та не впливає на потужність під час використання та тривалість цього використання. 

Яку технологію з перегонів, що перейшла до авто серійного виробництва, можна вважати технологією номер один? Б’ємося об заклад, що це щось таке, чого Ви зовсім не очікували. Читайте далі, аби дізнатися, про що саме йде мова. 

Безпека

Перегони на авто - це перш за все підвищення швидкості, сміливе водіння, необмежена міць, та - найбільш передове обладнання з безпеки у світі? Це точно. Оскільки перегони на авто вимагають екстремальної потужності, то тут також необхідна екстремальна безпека. На щастя, для тих з нас, хто не водить авто, ці технології безпеки також глибоко інтегровані у наші машини повсякденного використання. Фактично вони вже так увійшли в повсякдення, що Ви можете абсолютно не асоціювати їх з перегонами. 

Найбільш важливим фактором технологій безпеки є те, чого Ви навіть не бачите. Усі авто для перегонів будують навколо структури, що захищає водія. У перегонах з відкритими колесами - таких як перегони Інді Кар або Формула Один - корпус авто зроблено з міцного вуглеволокна, який розроблено для захисту водія під час ударів. У NASCAR та у драгрейсингу водія захищає обойма підшипника. Обойма підшипника - це мережа стальних труб, що поглинають удари, захищаючи водія. Той самий принцип, що використовується у обоймах підшипника NASCAR, перейшов у каркас безпеки на авто серійного виробництва. Каркаси безпеки у авто серійного виробництва сховані під килимовим покриттям, матеріалом підголівника, наличника дверей та іншими елементами зовнішнього дизайну, яких просто немає у авто для перегонів. 

Хочете дізнатися ще про одну рису безпеки, яку було запозичено з перегонів? Ця деталь є у кожному авто, але Ви напевне не очікували, що вони походять з перегонів. Мова йде про дзеркала заднього виду. На початку 90-х гонщики зрозуміли, що можна використовувати дзеркала аби бачити чи наближається до них супротивник. З тих пір дзеркала заднього виду стали неоціненним засобом безпеки для мільйонів водіїв. Це цікава частина авто, але як й у більшості випадків, вона бере свій початок з перегонів. 

Для того аби отримати більше інформації про перегони, технології та будь-які теми, що мають відношення до цього - просто перейдіть по посиланню, що наведено нижче. 

Автор статті Джемі Пейдж Дітон. Статтю спеціально для сайту підготували спеціалісти київського бюро перекладів

 
циліндр

    

  
    Фондовий Магазин ™
Створення сайту